fc2ブログ

OCCUPY!霞が関

Let’s occupy KASUMIGASEKI in TOKYO together! NYで若者市民が行っている「オキュパイ・ウォールストリート」。東京でも格差・貧困・差別のない社会を求め、経産省前テントひろばに「オキュパイテント」を立ち上げました。日本にもオキュパイ運動を広げようー。

1
丸の内デモが終わりました。
参加は60名くらい??
ほのぼのした雰囲気で、暖かい日差しの中をデモしました。

どたばたの運営でしたが、九電、新日鉄、九州電力各企業前で
怒りを込めたシュプレヒコール、全体を通しての
「We are the 99!」のコールなどでデモを盛り上げました。

デモ後には、簡単な交流会もして、
「原発問題と銀行に税金払えと求めることはどうつながっているの?」
「意識が少しかわりました」
「やっぱり企業の中で働いている人が多い平日の夜にデモしたほうが効果的」
など、意見をかわしました。

遠方からの参加者もめだった行動でした。N

Depending on the Google translation

Marunouchi demo is over.
About 60 people join? ?
In the heart-warming atmosphere, we demonstrated in the warm sunshine.

Was the operation of slapstick, Kyushu Electric Power, Nippon Steel, in front of the companys, we put the angry slogans, and "We are the 99!" calls aroused the participants.

After the demo, we had a brief exchange meeting,
"How nuclear power issues and seek and pay tax on banks are connected?"
"Consciousness is slightly changed,"
"I shoul have demonstration on weekday, becouse workers whoud be more in Marunouchi"
occupyers talked their opinions.

There were participants from a long distance, too. N
関連記事
スポンサーサイト